Browse

Browse

Browse

Detailed Information

後進國을 爲한 輸出 市場 調査 = Export Marketing Research for Developing Countries

Title 
後進國을 爲한 輸出 市場 調査 = Export Marketing Research for Developing Countries
Corporate Author 
GATT
Personal Author 
대한무역진흥공사
Issue Date 
1967
Publisher 
대한무역진흥공사 (KOTRA)
Table Of Contents 


第一章 概念規定
가. Market Research와 Marketing Research
나. Consumer Marketing Research와 Industrial Marketing Research
다. Marketing Information과 Marketing Research
라. 國内市場調査와 輸出市場調査
마. Marketing Research와 Marketing
第二章 市場調査機関의 活用과 選擇

第三章 市場調査를 為한 教育과 訓練

第四章 後進國에 있어서 輸出市場調査를 為한 構造
가. 商務省 또는 公共貿易振興機関
나. 國営企業 또는 専売機関
다. 販売協同組合
라. 貿易協会
마. 公益研究機関
바. 民間市場調査専門機関
사. 製造業体 또는 商社

第五章 政府의 輸出市場調査体制
가. 國内駐在市場分析家団의 業務
나. 海外駐在市場分析家의 業務

第六章 輸出市場調査範圍
가. 商品
나. 対外貿易
다. 國内生産
마. 市場接近
바. 需要
사. 価格 및 支払條件
아. 分配 및 販売経路
자. 宣伝 및 広告
차. Packing 및 Packaging
카. 輸送
타. 競争

結語

附錄
가. Marketing Research Associations and Societies
나. Directories of Marketing Research Agencies and Personnel
다. A BibliographicaI Note on Marketing Research Methodology
라. Short Bibliography of Basic Statistical and Information Sources for Marketing Research
마. Chart Showing Distribution Channels in the Citrus Juice Trade
바. Chart Showing Distribution Channels in the Tea Trade(United Kingdom and United States)
사. Chart Showing Distribution Channels in the Hardboard Trade
Citation 
K XI/B-G/XIII-a HJ , 90 p. ;
URI 
http://125.131.31.47/Solars7DMME/004/67後進國을爲한輸出市場調査_Export_Marketing_Research_for_Developing_Countries.pdf
Language 
eng
Subject 
시장조사 - 후진국
상품개발
Appears in Collections
08. 기타 > 1967

qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.